محمد رضا شوق الشعراء




از «نظارت» استصوابی تا «حمایت» و «قیومیت» و «شان» و «قداست» خاتمی


سید حمید کلانتری استاندار اسبق یزد، که برای حضور در انتخابات مجلس هشتم، و تصاحب «پست» کرسی مجلس، از هر حربه و وسیله ای استفاده کرده و حتی در مسیر «کسب صلاحیت» دست بدامان «ناطق نوری» و «لاریجانی» و «هاشمی» شد و سرانجام نیز با همه هیاهو و جنجال ها صلاحیتش تائید نشد، در جلسه گرد همآیی رد صلاحیت شدگان اصلاح طلب با خاتمی، نامه ای به سید محمد خاتمی نوشته، و پی نوشت «دستی» و «احساسی» سید محمد خاتمی بر نامه «سیاسی» خود را که در تعریف و حمایت از اولیاء «مردد» نوشته شده، و باعث داغ شدن تنور انتخابات و انسجام و اتحاد اصولگرایان یزد خواهد شد، در وبلاگش درج نموده است، و اما با همه تعریف و حمایتی که خاتمی از اولیاء نجیب و متدین غیر سیاسی انجام داده، اگر اولیاء که کاندیدای مورد حمایت «سفید» و «کلانتری» در یزد است، بدلیل نوع عملکردهای «اقتصادی» سفید و «سیاسی» کلانتری به مجلس راه نیابد، تکلیف سیاست خاتمی و آینده «صدوقی» چه خواهد شد!؟

آیا اصلاح طلبان و دوست داران و طرفداران سیدمحمد خاتمی و صدوقی در یزد، برای اعلام حمایت خود از خاتمی و اصلاحات، مجبور و مکلف هستند که به علی اکبر اولیاء، معاون سفید و کلانتری رای دهند!؟

برای استفاده تبلیغاتی، حمایت سفید و کلانتری و عارف و بیطرف از اولیاء کافی بود، و اما وارد کردن سید محمد خاتمی به عرصه کوچک انتخابات مجلس در یزد، که نهایت آن در صورت پیروزی «کوچک» دور از دسترس، تنها یک کرسی برای اصلاح طلبان در «مجلس» خواهد بود، یک اشتباه «بزرگ» سیاسی است، که انجام آن از خاتمی صداقت مداری که بزرگترین عیبش رودروایسی داشتن است، بعید نبود.

اینک جبهه متحد اصولگرایان یزد، که با نامزد شدن مرتضی شایق، اتحادش ترک برداشته و دچار اختلاف و دودستگی شده بود، برای مقابله با خاتمی و شکست اولیاء و کلانتری، حتی به قیمت انصراف صدرالسادتی به نفع شایق، متحد خواهند شد، و البته که با این ایجاد صف آشکار، پیوستن پاک نژاد به جبهه متحد اصولگرایان دور از ذهن نیست، و اما اگر شایق و صدرالساداتی به نفع پاک نژاد کنار روند، و یا پاک نژاد و شایق به نفع صدرالسادتی کناره گیری کنند، راه یافتن اولیاء به مجلس، فقط یک خواب و رویا خواهد بود، و اما چهار ضلعی شدن انتخابات در یزد، با پاک نژاد و صدرالسادتی و شایق و اولیاء، تنها دو مرحله ای شدن انتخابات در یزد را نوید و شانس پیروزی اولیاء را افزایش خواهد داد.

تبصره اول: ای کاش سید محمد خاتمی، بخاطر عدالت و اصلاحات و حرمت آزادی، گرفتار رودروایسی نمی شد و مردم یزد را در رودروایسی قرار نمی داد.

تبصره دوم: مخالفان و منتقدان کلانتری و سفید و اولیاء، منتقدان و مخالفان خاتمی هستند!؟

تبصره سوم: در بین هیجده نفری که برای انتخابات مجلس هشتم در یزد کاندیدا شده اند، تنها اولیاء، معاون برنامه ریزی سفید و کلانتری، متدین و مومن و پرتلاش و اصلاح طلب بوده و می باشد!؟

تبصره چهارم: با چاپ تصویر خاتمی در کنار تصویر اولیاء و اینچنین حمایت شفافی، شان و قداست رئیس جمهور سابق ایران اسلامی، تا کجا نزول خواهد کرد!؟

تبصره پنجم: خاتمی که سالهای سال در تهران و دور از یزد بوده است، چه شناختی از اولیاء که سالهای سال در یزد و دور از تهران بوده، داشته است!؟

تبصره ششم: علی اکبر اولیاء، اصلاح طلب ودوم خردادی است!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا